Friday, January 14, 2011

oh my myvi....

i'm not a good driver but yet i'm not an awful or careless driver
this few weeks bila nampak bas tempered semacam jer
the story begins somewhere last week
on the way to work...
it's raining quite heavily that morning
so have to drive slowly and carefully
jalan pulak jammed
biasalah tu kan...
then adalah satu bas depan aku ni tetiba jer stop
nak amik passenger
without bagi signal lak tu...
okey lagi tu since akupun tak delah rapat sangat ngan bas tu
since dia berenti kat bustop and jalan pun clear
akupun continue jalan
tetiba bas mangkuk ni masuk balik ke jalan utama
also without bagi signal...
dia tak nampak ke keta aku ni...
nak honpun tak guna
yang malangnya keta akuler...
terkena sagat sikit ngan belakang bas tu
pass tu dia boleh terus jer jalan
macam tak de apa-apa berlaku
panic gak sekejap
marahpun ye jugak
cam nak nangispun ada..
hu...hu...hu...
nak stop ke nak kejar bas tu.....
kalau aku berhentipun bas tu dah jalan
lagi buat tambah jammed jalan pagi tu adalah
kejar bas tu ?
nak ke pemandu bas tu bayar gantirugi kat aku
nak buat report polis?
mesti they all kata
ha... sikit jer ni settle sendiri le...
akhirnya aku amik keputusan
meneruskan pemanduan ke tempat kerja dengan perasaan yang sungguh sebal...
huwah......
sampai hari ni bila tengok bas
rasa gerammmmmm jer.....

1 comment: