Friday, January 20, 2012

Kakak goes to TIKL

kakak, my 1st daughter diterima masuk ke TIKL, Alhamdulillah..
she registered there on 9th January
means dah about 2 weeks dia kat sana, duduk hostel lagi
during registration saya agak ok
at first i thought i will be just fine... but i'm not
dan dramapun bermula....
sehinggalah sepanjang perjalanan balik ke rumah petang itu
keretaku banjir ngan air mata... hu...hu...hu...
tak sangka saya boleh sesedih ini ...
kami memang tak pernah berpisah lama
paling-palingpun dia pergi perkhemahan 2 - 3 hari..
sedih sangat rasanya
tapi kakak looks ok aje
bila saya dah nak syahdu-syahdu
dia pulak yang pujuk saya, janganlah macam ni ibu... 
sebenarnya saya takut dia rasa macam kami paksa dia 
duduk hostel, which is memang dia tak nak dulu...
hakikatnya memang kami yang beriya-iya 
suruh dia apply masuk TIKL

hubby looks cool jer
dia kata sedih tu sedih jugak la
tapi she's form four now
tak der lah worried sangat
she can manage her self well, we know she can
lagipun TIKL tu kat cheras je tiap-tiap minggu leh jumpa
setiap 2 minggu pulak boleh balik
lagipun TIKL ni kan sekolah lama abang
rasa dekat je di hati...
abang rasa kakak will be fine here.... bole...

walaucamnerpun kata-kata itu tak menghentikan rasa pilu hiba
dihati saya...
sesampai rumah lagilah sedih bila tengok barang-baranag dia
last-last saya end-up masuk bilik kakak
nangis sorang-sorang... huwah......
really miss you kakak
hope you will be strong there.....




No comments: